Makaron z grzybami Magdy Gessler

Uwielbiam grzyby, to smak mojego dzieciństwa. Pyszne zupy, sosy ze świeżo zebranych grzybów, grzyby marynowane, suszone i wszystko co można sobie wymarzyć. Przez przypadek trafiłam na jeden z przepisów Magdy Gessler na włoski makaron z grzybami, więc postanowiłam go przetestow. Przepis jest bardzo prosty a danie okazało się przepyszne. Z pewnością często będę do niego wracać. 



Makaron z grzybami - przepis Magdy Gessler

Składniki:

  • makaron (ja użyłam tagiatelle)
  • 1 1/5 szklanki pokrojonych grzybów leśnych
  • garść grzybów suszonych
  • 1 ząbek czosnku
  • 1/2 ostrej papryczki chili
  • 2 cebulki szalotki lub 1/2 zwykłej cebuli
  • 1 łyżka startej skórki z cytryny
  • 1/4 szklanki białego, wytrawnego wina
  • Szczypiorek
  • starty twardy ser (ja użyłam Grana Padano)
  • Sól
  • pieprz
  • szczypta brązowego cukru
  • 3 łyżki masła
  • 250 ml słodkiej śmietanki 30%
Cebulę i czosnek kroimy w drobną kosteczkę. Chili w paseczki.

Na patelni rozgrzewamy 2 łyżki masła, wrzucamy cebulę, czosnek i chili. Gdy cebula się zeszkli dodajemy grzyby (świeże lub mrożone).

Suszone grzyby kruszymy na mniejsze części, dodajemy do patelni i zalewamy winem. Gdy wino się zredukuje dodajemy startą skórkę z cytryny, szczyptę soli, czarny, świeżo mielony pieprz i szczyptę brązowego cukru.

Na patelnię wlewamy śmietankę, zmniejszamy ogień i czekamy aż się zredukuje.

Makaron gotujemy w osolonej wodzie - al dente. Gdy makaron będzie już gotowy, wlewamy na patelnię 2 łyżki wody z gotowania makaronu a makaron odcedzamy. Odcedzony makaron przekładamy do garnka w którym się gotował.

Do garnka z makaronem wlewamy przygotowany sos, dodajemy łyżkę masła i delikatnie mieszamy.
Na talerzu układamy makaron oblepiony sosem z grzybami, z wierzchu posypujemy startym serem i posekanym szczypiorkiem. Zamiast szczypiorku można użyć pietruszki :)

Smacznego :)

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz