Pstrąg pieczony z rozmarynem

Słoneczna pogoda skłoniła mnie do wycieczki na pobliski targ. A wiadomo, że nie ma nic lepszego niż świeża ryba w ziołach.

Pstrąg pieczony z rozmarynem
Pstrąg pieczony z rozmarynem

  • pstrąg
  • sól
  • łyżka masła
  • cytryna
  • świeży rozmaryn
  • folia aluminiowa

Pstrąga myjemy i osuszamy na papierowym ręczniku. Następnie nacieramy solą w środku i na zewnątrz. Do środka wkładamy 2 plasterki masła i gałązkę rozmarynu. Kładziemy na folii i obkładamy dodatkowo masłem .

Pstrąg pieczony z rozmarynem
Pstrąg pieczony z rozmarynem

Zawijamy w folię i pieczemy w piekarniku rozgrzanym do temp. 170 stopni ok. 40 min.
Na ostatnie 10 min pieczenia odwijamy z folii, żeby zrumienić rybę z wierzchu i uzyskać chrupiącą skórkę. 

Gotową rybę skrapiamy cytryną i podajemy z frytkami lub młodymi ziemniaczkami.

Pstrąg pieczony z rozmarynem
Pstrąg pieczony z rozmarynem

 Smacznego!

1 komentarz :

  1. Ja tam jednak wolę tradycyjnego pstrąga. Czyli w mieszance mąki pszenno-ziemniaczanej i usmażone na masełku :-) Skórka jest wtedy smaczna i nic się nie marnuje, za wyjątkiem ości.
    Oczywiście płetwy i głowa od razu wylatują.
    Tak się nauczyłem w dzieciństwie, gdy sam łowiłem pstrągi :)

    OdpowiedzUsuń